För att marknadsföra ditt företag effektivt kan du använda dig av nyhetsbrev, vilket på ett kostnadseffektivt sätt driver trafik till din webbplats. Samtidigt gör du ditt varumärke starkare, särskilt om du använder flera kanaler för att sprida ditt budskap. Ett annat sätt att få fler att känna till din verksamhet är att använda dig av Twitter.
Det är enkelt att skapa skapa nyhetsbrev med Rule som erbjuder ett smart program där du själv kan skapa, skicka iväg och följa upp mailutskick. Plattformen är mycket användarvänlig och du har möjlighet att själv anpassa allt innehåll i de nyhetsbrev du skickar ut. Välj olika kundsegment till din anpassning och skicka breven med rätt innehåll till dina valda mottagare.
Marknadsföring med Twitter
Twitter har gjort många förändringar under de senaste åren men är fortfarande en bra plattform att använda för att föra ut ditt varumärke. Idag görs 6 000 tweets varje sekund, vilket gör Twitter till ett av de mest använda kommunikationsverktygen. För att bygga egna relationer med kunderna och skapa en stark strategi för marknadsföring behöver du ha tålamod och välja rätt väg. Det kan krävas en del experimenterande för att hitta helt rätt, men att göra misstag är en del av framgången.
Med Twitter bör du i första hand prata med folk, inte till dem. Du kan använda nätverket som en form av kundsupport, där du ger personliga och gärna lite fyndiga svar. Det är alltid en fördel att bli retweetad, framför allt som del av en större strategi. Twitter kan också användas för nya produkt- och tjänstelanseringar. På Twitter hittar du även Twitter Ads, som är annonser där du själv kan välja målgrupp att annonsera till. Verktyget är väldigt enkelt att använda, vilket gör det till ett bra val för att nå ut till kunderna. Med annonserna kan du också få fler följare och mäta resultatet av din marknadsföring. Du kan välja vilka målgrupper du vill nå baserat på intressen, demografi och kön. Ange först en budget när du vill annonsera, det krävs inte något minimibelopp. Mindre budget ger färre nådda personer, och du betalar bara för antalet interaktioner i form av gillningar, retweets och kommentarer.